Chestiuni de bază ale simulării meciurilor
În fiecare repriză se generează un număr de atacuri, iar mijlocul decide care echipă beneficiază de ele. Echipa cu cel mai puternic mijloc este mai probabil să primească cele mai multe atacuri. Când o echipă primeşte un atac, se decide ce fel de atac este. Există trei tipuri de atacuri (extremă stânga, dreapta şi centru) şi lovituri libere (inclusiv penaltiuri). Atacul echipei aflate în ofensivă va încerca să pătrundă prin apărarea echipei adverse în sectorul respectiv.Atacurile simple
În fiecare meci există un număr de atacuri simple. Unele sunt deschise, putând fi luate de oricare dintre cele două echipe, altele îi sunt rezervate fiecăreia.În cazul atacurilor deschise, mijlocul decide care dintre echipe primeşte atacul. Atacurile rezervate funcţionează în acelaşi fel, cu o excepţie: Dacă mijlocul tău "câştigă" unul dintre atacurile adversarului, îl opreşti - însă nu îl primeşti tu. Nu poţi primi atacurile rezervate ale adversarului, nici el neputându-le primi pe ale tale.
Majoritatea atacurilor simple apar în raportul de meci, însă cele cu şanse foarte mici de reuşită nu sunt raportate.Poţi beneficia de atacuri suplimentare din Evenimente speciale şi contraatacuri. Aceste atacuri adiţionale sunt descrise în celelalte două capitole care tratează meciul.
Avantajul echipei gazdă
Echipa gazdă este ajutată de spectatori. În mod obişnuit posesia este mai mare pe teren propriu. Într-un derby (echipe din aceeaşi regiune) echipa gazdă primeşte avantajul terenului propriu, iar cea oaspete cam jumătate din acesta. Dacă meciul se joacă pe teren neutru, nicio echipă nu primeşte avantaj.Psihologia şi mentalitatea antrenorului
Spiritul echipei, încrederea în sine şi atitudinea echipei afectează mersul echipei. Mai multe detalii în capitolul "Psihologie".Mentalitatea antrenorului (ofensiv, defensiv, neutru) joacă un rol în meci. Mai multe detalii la capitolul "Antrenament".
Trebuie să te axezi pe rating-ul echipei.
După ce s-a jucat un meci, obţii o apreciere (rating) a echipei pentru fiecare compartiment. Acestea îţi spun cum au evoluat compartimentele în meci, pe baza acestora calculându-se meciul.
Denumirile aprecierilor (rating-urilor) de meci (scala fiind de la inexistent la divin) sunt specificate în 4 sub-niveluri: foarte scăzut, scăzut, ridicat şi foarte ridicat. Astfel e mai uşor de ştiut cât de bună este aprecierea în cadrul unei trepte. Spre exemplu o apreciere "bun foarte ridicat" este doar cu puţin mai scăzută decât "excelent foarte scăzut", dar cu mult mai bună decât "acceptabil foarte scăzut".
Evaluare prin stele
După un meci jucătorii primesc o evaluare în stele pentru performanţa în meci. Iată ce înseamnă:
Stelele galbene arată performanţa lui din momentul ieşirii de pe teren.
Stelele maro arată capacitatea medie pierdută din cauza oboselii.
Uneori (dar foarte rar) un jucător are o performanţă mai bună decât de obicei chiar înainte de a ieşi de pe teren, iar acest lucru este evidenţiat cu stele roşii.
Reţine că evaluarea în stele arată doar performanţa individuală a jucătorului pe poziţia particulară pe care a jucat şi e de folos doar pentru a compara jucători folosiţi pe aceeaşi poziţie de joc. Nu este un instrument ideal de măsurare a forţei echipelor. Pentru a şti cum a evoluat întreaga echipă (şi pentru a compara cu alte echipe), uită-te la evaluările echipei.
De asemenea, fii atent la faptul că efectele de echipă (de pildă scăderea contribuţiei atunci când există mai mult de un jucător într-o poziţie centrală, vezi capitolul Formaţia: Fundamentele) nu sunt reflectate în rating-ul de stele.
Caz normal
Pe scurt, nivelul posesiei decide numărul de ocazii pe care echipa ta îl va avea pe durata unui meci. Celelalte compartimente ale echipei tale vor decide câte dintre aceste ocazii vor fi transformate în goluri.
Tabelul următor te-ar putea ajuta la alcătuirea echipei. Observaţie: acest tabel este o aproximaţie. Unele nivele ale calităţii vor prezenta diferenţe minime între ele în ce priveşte performanţa, în timp ce pentru altele diferenţele pot fi semnificative. Ordinele individuale şi scăderea contribuţiei în cazul în care sunt folosiţi doi sau mai mulţi jucători într-o poziţie centrală (citiţi capitolul anterior) nu au fost luate în considerare.
Parte din echipă | Factori (primii cei mai importanţi) |
---|---|
Mijloc | Construcţie mijlocaşi centrali Construcţie extremă Construcţie fundaşi centrali Construcţie fundaşi laterali |
Atac lateral stânga | Extremă extremă stânga Extremă fundaş lateral stânga Atac atacanţi Pase extremă stânga Pase mijlocaş central stânga Extremă atacanţi Pase atacanţi |
Apărare lateral stânga | Apărare fundaş lateral stânga Portar portarul Apărare fundaş central stânga Apărare extremă stânga Apărare portar Apărare mijlocaş central stânga |
Atac central | Atac atacanţi Pase atacanţi Pase mijlocaşi centrali Pase extreme |
Apărare centrală | Apărare fundaşi centrali Portar portarul Apărare fundaşi laterali Apărare mijlocaşi centrali Apărare portar Apărare extreme |
Atac lateral dreapta | Extremă extremă dreapta Extremă fundaş lateral dreapta Atac atacanţi Pase extremă dreapta Pase mijlocaş central dreapta Extremă atacanţi Pase atacanţi |
Apărare lateral dreapta | Apărare fundaş lateral dreapta Portar portarul Apărare fundaş central dreapta Apărare extremă dreapta Apărare portar Apărare mijlocaş central dreapta |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu